Virksomhedens succes opstår gennem influencers branding Der er flere og flere virksomheder i dag, der benytter sig af branding på den ene eller den anden måde, for at få virksomheden frem i søgelyset. Der er naturligvis mange andre områder, man også kan forbedre, for at få succes med sin virksomhed, som for eksempel med CRM. Et CRM-system giver nemlig en bedre kontakt med kunderne, øger salget, og giver overblik over kundedata. Det er ikke en ny ting, at virksomheder reklamerer for sig selv på den ene eller anden måde. Det nye er at virksomhederne er begyndt, at inddrage forskellige influencers til, at brande for selve virksomheden eller et bestemt produkt. Influencers når ud til en bred skareSom det engelske ord ’influencer’ selv tilkendegiver, har en influencer indflydelse på en masse mennesker. Influencere omfatter både bloggere, youtubere og folk, der er kendte via de sociale medier. Ofte har de en bestemt målgruppe, som består af mange mennesker i samme aldersgruppe og med samme interesser. Det er derfor en god idé, at udvælge sig en influencer, som passer til virksomhedens egen målgruppe og værdier. Det gode ved at bruge en influencer til, at brande for virksomheden er, at de når ud med budskabet til en masse mennesker. Det er derved hurtigere og nemmere, at brande for virksomheden eller bestemte produkter. Derudover gavner det ikke kun virksomheden, men også influenceren, som selv får mere opmærksomhed ved, at brande for et produkt. Samarbejdet med influencersVirksomhederne kan eventuelt vælge, at lave et samarbejde med en bestemt influencer over en længere periode, hvor influenceren bliver betalt med penge eller gaver. Sommetider kan virksomhederne også gøre det, at de sponsorerer et produkt til influenceren, som denne giver som en såkaldt ’giveaway’ til sine følgere. Det bliver ikke bare en gratis gave til influencerens følgere, men også en måde at brande virksomheden på. Det er en nem måde, at få opmærksomhed på et eller flere produkter fra virksomheden. Samtidig er det en nem måde, at få et produkt ind i varmen hos én person, som derefter kan anbefale produktet til andre. Derudover kan virksomhederne også vælge, at bruge flere forskellige kendte influencers til, at brande for et bestemt produkt. Dette har tøjmærket Munthe eksempelvis gjort med deres T-shirt med teksten ”OK, so I lied”, der hentydede til en udtalelse af den amerikanske præsident Donald Trump. Det gav en effekt af, at det ikke kun var et produkt, men også politik og brandets egne værdier, der blev reklameret for. Jo flere der reklamerer for virksomhedens produkter eller ydelser, des mere udbredt bliver informationen om det. |