Facebook annoncering: 3 kampagner, du skal sætte opFacebook som annonemedie er vokset med imponerende hastighed over de sidste år. Fra at være et medie hvor du primært boostede uden at vide, hvad du fik for dine penge, har du i dag mulighed for præcist at målrette dine annoncer til netop de personer, der er interesseret i dine produkter. Særligt hvis du har en webshop er Facebook et annoncemedie, du ikke kan komme udenom. Her får du tips til 3 kampagner, du som minimum skal have sat op – for du har ikke råd til at lade være. Hvis du overvejer selv at gå i gang, så overvej Danmarks eneste bog om Facebook annoncering af Halfdan Timm, Partner og Head of Social i Obsidian Digital, der også arbejder med netop markedsføring på Facebook. RetargetingMed retargeting har du mulighed for at målrette dine annoncer til personer, der har besøgt dig før. Dette sker ved hjælp af en Facebook pixel, der matcher dine besøgende med deres Facebook-profiler. Retargeting giver isoleret altid et højt afkast, fordi du alene rammer personer, der i forvejen har vist interesse i dine produkter. Det er samtidigt som regel en engangsforestilling at sætte op, så selv hvis du har konsulenter til at hjælpe dig, får du et godt afkast på dine annoncekroner. Hvis du skal starte et sted – så lad det være med retargeting! Lead Ads med nyhedsbreveMed annoncemålsætningen Lead Ads har brugerne på Facebook mulighed for at tilmelde sig dit nyhedsbrev med blot et par enkelte klik (eller tryk) på skærmen. Brug dette til at skabe flere e-mailsignups til din webshop. E-mails er et aktiv, du bygger op og bliver ved med at høste igen og igen. Selv hvis du skal betale adskillige kroner per e-mail, er det en god pris – for hvis bare 25 % åbner dine mails, har du her et unikt talerør til dine kunder. Tidligere kunders e-mailsNår du har skabt en stor liste med e-mails fra tidligere kunder, har du ydermere mulighed for at uploade denne liste til Facebook og målrette de tilhørende Facebook-profiler med annoncer for dine produkter. Dette fungerer godt som supplement til dine e-mails i øvrigt. Du behøver ikke at variere budskabet. De fleste personer skal have dit budskab et par gange før de reagerer – og Facebook kan her være en både billig og effektiv måde at komme ud med dit budskab på. |